In maart 2017 meldt cliënt zich bij Dynamiet Nederland, hij heeft een negatieve BKR-registratie en twijfelt of deze wel terecht is.
Inzage dossier geweigerd
Dynamiet is direct een onderzoek gestart en heeft de registrerende partij aangeschreven met het verzoek om inzage te krijgen in het dossier van cliënt. Binnen een week ontving Dynamiet een antwoord van incassobureau Unisolve van de registrerende partij: de stukken worden niet gedeeld. Dynamiet is namelijk een administratieve last voor alle kredietverstrekkers én Dynamiet maakt misbruik van het recht op inzage, aldus Unisolve.
Cliënt heeft besloten een gerechtelijke procedure te starten om de stukken via de rechtbank te vorderen. Op 17 oktober 2017 was de zitting.
Cliënt heeft recht op inzage
Binnen twee dagen was de rechter eruit; cliënt heeft gewoon recht op inzage van de stukken. De tegenpartij moet binnen twee weken inzage verschaffen in het volledige dossier en de kosten van de procedure betalen.
Een dag na ontvangst van de uitspraak heeft Unisolve de stukken toegestuurd.
Open het vonnis