BKR registratie opvragen: hoe doe ik dit en word ik BKR-vrij?

Op deze pagina leggen we u uit hoe u gratis een BKR-overzicht kunt opvragen. Daarnaast leggen we u uit wat wij eventueel voor u kunnen betekenen om u registratievrij te krijgen. Vaak kan Dynamiet.nl u van uw negatieve registraties af helpen, zodat de weg weer vrij is voor het afsluiten van een lening of hypotheek.

Wilt u van negatieve registraties afkomen?


Hoe vraag ik een gratis BKR-registratie op?

Het BKR is verplicht om consumenten gratis inzicht te geven in de eigen registratiegegevens. U kunt een overzicht van uw gegevens opvragen via de website van het BKR. Dit is kosteloos.

U kunt vrijwel direct inzage krijgen in uw kredietgegevens. Nadat u voor het eerst bent ingelogd op uw persoonlijke BKR-profiel krijgt u doorgaans binnen enkele uren online inzage in uw gegevens. Daarnaast is het mogelijk om tegen betaling een papieren overzicht per post te ontvangen.

Om u te kunnen identificeren maakt het BKR bij het opvragen van uw BKR-registratie gebruik van iDIN. IDIN is een identificatiesysteem dat is ontwikkeld door banken, speciaal voor consumenten. Na controle van uw persoonsgegevens via iDIN krijgt het BKR een goedkeuring. Na deze goedkeuring geeft het BKR u online inzage in uw kredietgegevens.

Klik hier om uw BKR-overzicht op te vragen.

Verwijderen van BKR-registratie na het opvragen

U heeft uw gegevens opgevraagd en nu blijkt dat u een negatieve BKR-registratie heeft. Dit is natuurlijk een enorme domper en een dikke streep door uw plannen. Dat hoeft het echter niet te zijn. Dynamiet Nederland is dé juridische dienstverlener voor consumenten die een negatieve BKR-registratie hebben.

Om samen met u te kunnen bekijken of u in aanmerking komt voor een verwijdering van uw negatieve registratie, ontvangen wij graag van u een kopie van uw BKR-overzicht. Na bestudering van uw BKR-overzicht en de negatieve registratie(s) nemen wij contact met u op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Het is belangrijk om in het adviesgesprek samen met u de situatie door te nemen en te toetsen of u in aanmerking komt voor een juridische procedure. Wij vinden het belangrijk om u hierbij een duidelijk beeld te geven over de mogelijkheden en welke oplossingen wij kunnen bieden.

Hoe zend u uw BKR-registratie naar ons toe?

In uw online BKR-omgeving kunt u een schermafdruk (printscreen) maken van uw BKR-overzicht. Daarna kunt u deze gegevens mailen naar klantenservice@dynamietnederland.nl. Als u dat prettiger vindt kunt u het overzicht ook via Whatsapp naar ons versturen. Gebruikt u hiervoor het volgende nummer: 06 306 076 33. Op dit nummer zijn wij telefonisch niet bereikbaar; u kunt ons op dit nummer alleen Whatsappen. Wij zien uw BKR-overzicht graag tegemoet.

Hoe lang duurt het voor ik inzage in mijn BKR-registratie kan krijgen?

Het opvragen van uw BKR-overzicht neemt slechts enkele minuten in beslag. De aanvraag via iDIN kunt u goed vergelijken met het doen van een betaling via iDEAL. U krijgt van het BKR vervolgens gratis online inzage in uw BKR-overzicht. Wij adviseren u deze online inzage te printen of op te slaan voor uw eigen administratie.

Waarom BKR opvragen?

Bij de aanvraag van een hypotheek of lening wordt er altijd een kredietcheck gedaan bij het BKR. Een creditcard die u niet meer gebruikt, maar die u nog wel in uw bezit heeft kan er bijvoorbeeld al voor zorgen dat u minder – of zelfs helemaal niets – kunt lenen. Het kan echter ook zo zijn dat u in het verleden bijvoorbeeld kleding heeft gekocht bij een postorderbedrijf en dat er wat is misgegaan met een betaling. Dit kan al hebben geleid tot een negatieve BKR-registratie. Door kredietgegevens op te vragen komt u niet voor onaangename verassingen te staan.

Wat is een negatieve BKR-registratie?

Veel kredieten worden bij het BKR geregistreerd. Dit betekent echter niet altijd dat u ook direct een negatieve BKR-registratie heeft. Als er in het verleden betalingen niet op tijd zijn verricht kan er sprake zijn van een negatieve BKR-registratie. Zodra er bij uw krediet bijzonderheidscoderingen ( A, 1, 2 ,3 of 4) staan vermeld, is er sprake van een negatieve BKR-registratie. Deze negatieve registratie zorgt er in veel gevallen voor dat u geen nieuwe lening kunt aanvragen. Bij de leningaanvraag wordt een BKR-toets uitgevoerd en zodra er sprake is van één of meer negatieve coderingen leidt dit in de meeste gevallen tot een (mondelinge) afwijzing van uw kredietaanvraag.